Kontakt

Gibanje

Traja: 2 H
58. Borštnikovo srečanje
Gibanje

Drama Gibanje s podnaslovom Tehnologija in koreografija strahu mladega srbskega avtorja Dimitrija Kokanova, ki je leta 2020 prejela Sterijevo nagrado za najboljše srbsko sodobno dramsko besedilo, izpostavlja psihološko dispozicijo posameznika v poznem kapitalizmu, zaznamovanem z nenehnimi krizami in posledično stanjem, ki ga avtor definira kot nezmožnost gibanja. V prvem delu drame spregovori več subjektov: prvi, ki lahko le plava v morju in se premika z mirovanjem, pripoveduje o ljubezenskem razhodu, o strahu pred starostjo in o nezmožnosti prebolevanja. Drugi subjekt izpostavi ujetost v spomin na trenutek očetove smrti, gibanje reke, ki nikoli ne zastane, in stereotipno predstavo o moškem, kakršen naj bi po očetovem zgledu postal tudi sam. Tretji spregovori o strahu pred odklonom od družbenih normativov in o izolaciji, medtem ko z mirnim telesom plava v akvariju in se skriva kot žival. Izkaže se, da človek kljub svoji antropocentrični zaverovanosti ni zmožen razrešiti temeljnih bivanjskih zagat – prav nasprotno: zdi se, da se v civilizacijskem labirintu čedalje bolj zapleta v lastne zanke, zato se besedilo preusmeri k objektom oziroma prostorom, ki morda še zmorejo redefinirati človekovo eksistenco. V drugem delu s svojim glasom spregovorijo prostori gibanja, ki v času posthumanizma zavzamejo pozicijo subjektov. Prvi je tovarna, ki je v svoji razkrojeni podobi nekakšen opomin propada skupnosti. Drugi prostor gibanja je vrt, monument uničene narave, ki pa se še spominja, da v naravi ni hierarhije in da je človek njen del. Kot poslednje spregovori telo, ki nas s svojo zmožnostjo gibanja, čustvovanja in izražanja opomni, da upanje za človeštvo morda še vedno tli.

Naslov izvirnika Kretanje
Premiera 5. januar 2023, Mala Drama v Galeriji Cukrarna, Ljubljana
Prva slovenska uprizoritev

Predstava traja 2 uri in nima odmora. 
Predstavi sledi pogovor z ustvarjalci na lokaciji izvedbe.

Režiser Juš Zidar
Prevajalka Aleksandra Rekar
Dramaturginja Eva Kraševec
Koreografinja Bojana Robinson
Scenograf Branko Hojnik
Kostumograf Matjaž Plošinjak
Avtor videa Atej Tutta
Avtorji uporabljene glasbe Zasedba SBO
Oblikovalec zvoka Jurij Alič
Oblikovalec svetlobe Lev Predan Kowarski 
Lektor Arko

Zasedba 
Polona Juh
Nejc Cijan Garlatti
Benjamin Krnetić

V uprizoritvi so uporabljeni skladbi I'm a Fool to Want You Cheta Bakerja in Uvod: u anatomiju skupine Insan ter odlomka iz pesmi Punčki Gregorja Strniše in Gledališka smrt Heinerja Müllerja v prevodu Juša Zidarja.

Nekonvencionalnost besedila, ki ne temelji na dialogih, ampak je večdelna pripoved, izpoved, razmišljanje, je narekovala tudi prostor gledališkega dogodka. (…) Izpovedi pritegnejo, se prelijejo v besedilo Kokanovega, ki spretno prehaja od osebnih strahov in preiskovanja detajlov čutenja do travmatičnih dogodkov človeka vpetega v sodobni proizvodni proces. 

Tadeja Krečič Scholten, Radio Slovenija 1, Radijski dnevnik, 6. januar 2023

Predstava je del programa Festivala Borštnikovo srečanje.

Odpiralni čas
Info točka je odprta eno uro pred dogodki v Avditoriju, Minoritski cerkvi in Sodnem stolpu.
Kje se nahajamo
Vojašniški trg 2, 2000 Maribor
Kontakt